Steenks Service introduceert een nieuwe slogan tijdens de jaarlijks kerstborrel. ‘Afgelopen jaar hebben wij onze huidige marketingstrategie herzien. Voorheen schoten wij succesvol met hagel en hadden wij niet echt een eenduidige boodschap richting onze klanten’ aldus Sander Zuidgeest, mede-eigenaar van Steenks Service.

De oude slogan van Steenks Service was: “Uw partner in service en techniek”. De slogan klopte wel, maar was niet geschikt voor internationaal gebruik. Voor internationale aangelegenheden gebruikte Steenks: “Solutions and Service, it’s our business”. Deze slogan voldeed ook niet helemaal, want er staat niet duidelijk in wat Steenks Service voor de klanten doet.

Oprichting van het bedrijf in 1983

Steenks Service is in 1983 opgericht door Freek Steenks. Hij begon aan het sleutelen van diverse (tuinbouw)machines. Zolang er handel in zat, dan deed Freek dat. Dit werkte goed, maar in de loop der tijd werd het assortiment te breed. In 2002 is hierin een omslag gekomen. Het assortiment werd flink verkleind en alleen de ‘essentiële’ machines bleven over. ‘Hierdoor konden wij ons specialiseren en weten wij echt alles van onze machines af zodat wij de klant daarin het beste kunnen helpen’, zegt Wouter Steenks, mede-eigenaar van Steenks Service. ‘Daarnaast plaatsen wij service voorop, omdat wij de klant echt willen helpen. Hierbij zijn snelheid, persoonlijk advies en maatwerkoplossingen meer dan vanzelfsprekend.’

Oftewel Steenks Service staat voor: Essential equipment. Excellent services!

Om de slogan onder de aandacht te brengen bij onze klanten is deze groot op de muur van de werkplaats geplaatst. Daarnaast worden de monteurs voorzien van nieuwe werkkleding waar deze slogan op wordt gedrukt.

Nieuwe strategie

De slogan is de vertaling van de herziene strategie van Steenks. Er wordt gefocust op de meest belangrijke machines binnen de tuinbouw. Dit zijn producten waarin Steenks zich specialiseert en waar Steenks achter staat. Zo probeert Steenks deze machines samen met de leverancier te optimaliseren en te verbeteren richting de toekomst. Zo liggen er al enkele ideeën op de plank die momenteel worden uitgewerkt. Verder is ‘service’ een belangrijk aspect in de nieuwe strategie. Zo blijft Steenks Service zijn klanten wereldwijd ondersteunen met het juiste materieel voor praktische optimalisatie door ze met een vakkundig team te voorzien van advies, kwalitatieve producten en noodzakelijke diensten.